O tom, ako si pomocou neho vyčarovať okolo domu atmosféru s nádychom patiny sme sa rozprávali s Kristiánom Jakabom, riaditeľom spoločnosti Barabáš Slovensko s.r.o..

Získal si Tehlový kameň ako dlažba a stavebný materiál obľubu u zákazníkov?

Áno, pretože pekné veci ľudia prijmú ľahko. Jeho estetika spočíva v príťažlivosti tradičných materiálov a stavebných techník, vo vyhotovení pripomínajúcom tehlu s oku lahodiacou patinou a premenlivosťou.

Čo presne Tehlový kameň je, pretože ako ste spomenuli, veľa ľudí ho stále zaraďuje medzi klasické zámkové dlažby...

Áno, väčšina záujemcov zistí až po konzultácii, že to nie je len obyčajná antikovaná dlažba. Nechcel by som vás zaťažovať podrobnosťami výrobnej technológie, v krátkosti môžem povedať, že nie je tradičná. Zákazníkom zvyknem uvádzať príklad, že ak by som chcel postaviť príjazdovú cestu z klasickej dlažby, použil by som dlažobný kameň s hrúbkou minimálne 7-8 cm, v prípade Tehlového kameňa stačí použiť hrúbku 5 cm. Jeho pevnosť je niekoľkokrát vyššia ako stanovujú európske normy. Keďže je vyrobený z betónu, disponuje vysokou odolnosťou voči obrusovaniu, je mrazuvzdorný a kompletne napustený farbou.

Svojím univerzálnym vzhľadom sa hodí k akémukoľvek architektonickému štýlu. Čo z neho stavia najviac zákazníkov?

V prvom rade sú to chodníky, príjazdové cesty a ploty, no aj množstvo rôznych záhradných stavieb a stavieb na verejných priestranstvách, ako napríklad oporné múry, lavičky, obruby na kvetinové záhony, pergoly, ozdobné studničky, grily a vďaka technológii rolujúcich kameňov už aj cesty s vysokým zaťažením. Čoraz častejšie sa používa aj na ochranu tepelnej izolácie pri stavbe ekologických domov... Profesionáli si ho obľúbili, architektom dáva voľnú ruku, remeselníkom sa s ním dobre pracuje.

Ktorá je najobľúbenejšia a najvyhľadávanejšia farba?

Samozrejme, najvyhľadávanejší je žltočervený Tehlový kameň pripomínajúci búranú tehlu. No novinkou tohto roku sa stalo hnedé vyhotovenie pripomínajúci starú hlinenú tehlu. Táto varianta vznikla na základe komunikácie so zákazníkmi a požiadaviek trhu.

Všimla som si, že rád experimentujete a prikláňate sa aj k neštandardným riešeniam. Povedzte mi viac o vašom prístupe k podnikaniu a inovatívnym produktom.

Sám som dennodenne v kontakte so zákazníkmi a obchodnými partnermi. To ma priviedlo k poznaniu, že zákazníci stojaci pred rozhodnutím, ktoré ich ovplyvní na desiatky rokov, by radi dopredu videli výsledok. Aj preto dnes každý vyhotovuje vizualizácie. Ja som však chcel zostať verní tradícii a spojiť ju s výdobytkami modernej doby. Sme jednoduchí ľudia a okázalé predajné priestory nepreferujeme, pretože pre našich zákazníkov je v prvom rade dôležité vedieť si predstaviť finálne riešenie vo vlastnom dome. Preto sme zaviedli systém, ktorý umožňuje doručiť záujemcom tri metre štvorcové Tehlového kameňa v rôznych farbách až domov. Tak dostane každá rodina možnosť pri šálke dobrej kávy vysnívať si vlastný svet Tehlového kameňa. Tento jedinečný a výnimočný spôsob využíva v Európe len naša spoločnosť a práve sme začali aj konanie o autorských právach naň.

 

text: Daniela Belešová
foto: Rethro.sk

Článok nájdete aj na portále Stavebníctvo a bývanie, ktorá poskytuje aktuálne informácie z oblasti interiérového a produktového dizajnu, individuálnej výstavby, ako aj rekonštrukcií rodinných domov a bytov. Prináša prehľad najnovších realizácií interiérov, stavieb, záhrad a ďalších projektov. Ponúka cenné informácie o stavebných materiáloch a technológie alebo alternatívy znižovania energetickej náročnosti výstavby. Ako prvý na slovenskom trhu sa začal komplexne zaoberať problematikou nízkoenergetického bývania.

odkaz na článok: https://www.stavebnictvoabyvanie.sk/zahrada/inpiracie/1774-rozhovor-ako-vytvorit-carovnu-atmosferu-v-okoli-domu